Πώς Δουλεύει ο Αλγόριθμος του Instagram; (Μάιος 2022)

Πώς Δουλεύει ο Αλγόριθμος του Instagram; (Μάιος 2022)

Σε μία πραγματικά λεπτομερή ανάρτηση, το Instagram προσπάθησε πρόσφατα να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από τη λειτουργία των αλγορίθμων της. Ειδικά τώρα με την επιθετική προώθηση του Instagram Shop, προσπαθεί να διασαφηνίσει τις διαδικασίες και να λύσει απορίες από τους δημιουργούς περιεχομένου.

1. Αντλεί πληροφορίες από την ανάρτηση (engagement/content/time of posting)

Αυτά είναι σήματα τόσο για το πόσο δημοφιλής είναι μια ανάρτηση — σκεφτείτε πόσα άτομα πάτησαν like — όσο και για πιο συνηθισμένες πληροφορίες για το ίδιο το περιεχόμενο, όπως το πότε δημοσιεύτηκε, πόσο μεγάλο είναι για βίντεο, και σε ποια τοποθεσία γυρίστηκε.

Ένα τέτοιο παράδειγμα μπορεί να είναι και η πρόσφατη δυνατότητα προσθήκης αυτόματων υποτίτλων σε stories!

2. Πληροφορίες/ιστορικά στατιστικά του λογαριασμού που προβάλλεται γενικά

Αυτό βοηθάει στην κατανόηση του πόσο ενδιαφέρον μπορεί να είναι το άτομο αυτό για το feed σου και περιλαμβάνει σήματα όπως πόσες φορές τα άτομα έχουν αλληλεπιδράσει με αυτό το άτομο τις τελευταίες εβδομάδες.

3. Τη δραστηριότητά σου γενικά

Αυτό το βοηθά να κατανοήσει τι μπορεί να σε ενδιαφέρει και περιλαμβάνει σήματα όπως πόσες αναρτήσεις σου άρεσαν

4. Σχέση & Interactions του λογαριασμού σε σχέση με τον δικό σου

Αυτό του δίνει μια ένδειξη για το πόσο ενδιαφέρεσαι γενικά να βλέπεις δημοσιεύσεις από ένα συγκεκριμένο άτομο. Ένα παράδειγμα είναι αν σχολιάζεις ή όχι τις αναρτήσεις του άλλου.

Επίσης αναφέρεται πως:

  • Δημιουργούνται predictions βάση των δικών σου likes, comments, shares, SAVES
  • Αποφεύγονται οι συχνές επαναλήψεις στο feed σου από τα ίδια accounts
καρτέλα explore instagram ανακάλυψε νέο περιεχόμενο

Ας δούμε καταρχάς πως δουλεύει γενικά το Explore:

  • Περιέχει πάντα φρέσκο περιεχόμενο από accounts που δεν ακολουθείς
  • Ψάχνει για posts που θα προκαλέσουν παρόμοια interactions με αυτά που κάνεις στο feed σου (likes, shares, SAVES)

Εδώ εξετάζει πόσο δημοφιλής φαίνεται να είναι μια ανάρτηση. Λαμβάνει σήματα όπως πόσα και πόσο γρήγορα λαμβάνεις interactions όπως likes, σχόλια, shares και saves. Αυτά τα σήματα έχουν μεγαλύτερη σημασία στην καρτέλα Explore από ότι στο Feed ή στα Stories!

2. Εάν είχες κάνει ποτέ κάποιο interaction εσύ μαζί του

Πιθανότατα η ανάρτηση κοινοποιήθηκε από κάποιον που δεν ξέρεις, αλλά εάν έχεις αλληλεπιδράσει μαζί του ποτέ στο παρελθόν, λαμβάνεται υπόψιν.

3. Τα δικά σου παλιά interactions στο Explore

Αυτά είναι σήματα όπως οι αναρτήσεις που σου άρεσαν, αποθήκευσες ή σχολίασες και οι αλληλεπιδράσεις σου σε αναρτήσεις στο Explore στο παρελθόν.

4. Πληροφορίες/ιστορικά στατιστικά του λογαριασμού που προβάλλεται γενικά

Αυτά είναι σήματα όπως πόσες φορές τα άτομα έχουν αλληλεπιδράσει με το συγκεκριμένο άτομο τις τελευταίες εβδομάδες, για να βοηθήσουν στην εύρεση συναρπαστικού περιεχομένου από ένα ευρύ φάσμα ατόμων.

  • Επέλεξε Close Friends για τα Stories
  • Κάνε Mute τους λογαριασμούς που δεν προτιμάς
  • Σημείωσε ένα recommended post σαν “Not Interested”
  • Ειδικά τα μηνύματα, μη ξεχάσεις να δεις τις ρυθμίσεις σους στο app για να μη δέχεσαι spam από ξένα accounts!

Πώς δουλεύει η αναζήτηση (search) στο Instagram

αναζήτηση search instagram

Σε μία αναλυτικότατη ενημέρωση η εταιρία θέλησε να ξεκαθαρίσει πως λειτουργεί η καρτέλα της αναζήτησης, για να σε βοηθήσει να οργανώσεις το περιεχόμενό σου με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να σε ανακαλύψουν πιο εύκολα!

Όταν αναζητάς λοιπόν κάτι, ο αλγόριθμος σου σερβίρει αποτελέσματα σύμφωνα με:

  • Τι βάζεις στην αναζήτηση: Αναμφίβολα οι λέξεις που ψάχνεις αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο. Ο αλγόριθμος ψάχνει τα σχετικά usernames, bios, captions, hashtags και τοποθεσίες
  • Τη δραστηριότητά σου: Λογαριασμούς που ακολουθείς, αναρτήσεις που είδες καθώς και πώς έχεις διαδραστεί με αυτά στο παρελθόν.
  • Σήματα σχετικά με τις αναρτήσεις: Όταν υπάρχουν πολλά αποτελέσματα, ο αλγόριθμος ξεχωρίζει τα πιο trending ή τα πιο σημαντικά βάζει των υπολοίπων signals.

Πώς θα εμφανίζεσαι ΕΣΥ στην αναζήτηση;

Με αυτούς τους τρόπους θα αυξήσεις τις πιθανότητες να βγαίνεις ψηλά για συγκεκριμένες αναζητήσεις!

  • Χρησιμοποίησε τα σωστά keywords στο όνομα και το username: Όπως είδαμε το text είναι το κυριότερο στοιχείο στην αναζήτηση, συνεπώς συμπεριέλαβε τα πιο ισχυρά, στοιχεία του brand σου οπωσδήποτε εκεί!
  • Συμπεριέλαβε τα σχετικά keywords, αλλά και την τοποθεσία σου στο bio: Τα keywords που σε ενδιαφέρουν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο bio, και το ίδιο ισχύει και για την τοποθεσία σου αν η επιχείρησή σου έχει φυσικό location!
  • Βάλε τις λέξεις κλειδιά και τα σωστά hashtags ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, όχι σε σχόλια:

Για να εμφανιστεί η ανάρτησή σου στην αναζήτηση, τοποθέτησε τα keywords και τα hashtags εκεί, ΟΧΙ στα σχόλια!

Τα λόγια του Adam Mosseri, Head of Instagram, οπότε τέλος τα hashtags στο πρώτο comment!

Πώς θα αναβαθμιστεί η αναζήτηση στο Instagram στο μέλλον;

Η νέα ενημέρωση του Αυγούστου λοιπόν κλείνει με τις αναβαθμίσεις που έρχονται στο άμεσο μέλλον οι οποίες περιλαμβάνουν:

  1. Μελλοντικά έρχονται νέες γλώσσες στο search
  2. Σύντομα θα μπορούμε να ψάχνουμε και για εικόνες και βίντεο!
instagram search photos videos

Συνεπώς ξεκίνα να “ντύνεις” τις εικόνες και τα βίντεο που ανεβάζεις από εδώ και πέρα με σχετικό alt text.

Γενικότερα, είναι ξεκάθαρο πως και στο facebook/instagram marketing οφείλουμε να “κλέψουμε” μερικά όπλα από την φαρέτρα των SEO specialists!

Το πρωτότυπο περιεχόμενο πλέον “ρανκάρει” πιο ψηλά!

Ο Adam Mosseri, Head of Instargam μας ενημερώνει πως ο αλγόριθμος θα αναβαθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε το πρωτότυπο περιεχόμενο να “ρανκάρει” υψηλότερα στο #Feed!

Πρακτικά, πιθανότατα μέσω image recognition, AI και άλλων τεχνολογιών, η πλατφόρμα θα είναι σε θέση να σπρώξει περισσότερο το υλικό το οποίο δεν έχει ξαναδημοσιευθεί (ίσως και γενικότερα σε άλλες πλατφόρμες;)!

Αυτό μπορεί να αποτελέσει πραγματικά μεγάλο τυράκι για τους δημιουργούς που βασίζονται στις δικιές τους παραγωγές, και να ρίξει ανώνυμους λογαριασμούς που απλά μοιράζονται έτοιμο υλικό.

Διάβασε και ολόκληρη την αρχική επίσημη ενημέρωση που, ειλικρινά αξίζει. Γίνεται λόγος ακόμα για τα Reels και το Shadowbaning. Περιέχει πολλά μικρά διαμαντάκια!

Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου: