Στο νέο της μεγάλο «Widely Viewed Content Report», η Meta μοιράζεται μαζί μας τον τύπο περιεχομένου αλλά και τις πρακτικές που «λατρεύει» να μοιράζει ο αλγόριθμός της!
Η Meta έχει μπει για τα καλά στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών εδώ και αρκετά χρόνια. Βλέπουμε γενικότερα πως το τοπίο στα social media μεγαλώνει ωριμάζοντας, αφού οι ρυθμιστικές αρχές ανά τον κόσμο εκδηλώνουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρουν να δαμάσουν τις εταιρίες.
Είναι λογικό να συμβαίνει αυτό από τη στιγμή που ένα τεράστιο ποσοστό των ενηλίκων χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα σε καθημερινή βάση, και συγκεκριμένα 2,9 δις χρήστες επιλέγουν το facebookγια την ενημέρωση και ψυχαγωγία τους.
Είδαμε εξάλλου πως και η Ευρωπαϊκή οικογένεια έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο χώρο, προωθώντας το Digital Services Act, το οποίο αυστηροποιεί σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία των κοινωνικών δικτύων στις Ευρωπαϊκές χώρες.
Με το συγκεκριμένο νόμο, για πρώτη φορά θα έχουμε:
«ένα κοινό σύνολο κανόνων σχετικά με τις υποχρεώσεις και τη λογοδοσία των διαμεσολαβητών στην ενιαία αγορά, το οποίο θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για την παροχή διασυνοριακών ψηφιακών υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο προστασίας σε όλους τους χρήστες, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους στην ΕΕ.»
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν η Meta έχει δημιουργήσει μία σειρά ενημερώσεων, τα λεγόμενα reports διαφάνειας, τα οποία αποτελούν εξαιρετική πηγή γνώσης για επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Στο τελευταίο «Widely Viewed Content Report: What People See on Facebook» για το πρώτο τέταρτο του 2022, εντοπίζουμε viral περιεχόμενο του facebook, τον τύπο του (βίντεο, άρθρο, εικόνα), ακόμα και το domain που το δημοσίευσε.
Ποιες οργανικές αναρτήσεις προωθεί το facebook feed – από που προήλθαν;
Στις εικόνες που ακολουθούν βλέπουμε τελικά από που προήλθε ο οργανικός διαμοιρασμός περιεχομένου στο newsfeed, δηλαδή τι σέρβιρε ο αλγόριθμος στους χρήστες και από ποιο κανάλι εντός της πλατφόρμας, χωρίς τα αποτελέσματα διαφήμισης.
✅ Σχεδόν το 50% προήλθε από προσωπικά προφίλ (user generatedcontent)
✅ Το 20% από περιεχόμενο ομάδων (facebook group)
✅ Μόνο το 15% προήλθε από σελίδες που ακολουθούν οι χρήστες
✅ Σχεδόν το 12% από προτεινόμενες (“suggested for you”) δημοσιεύσεις
Τι ισχύει για τις αναρτήσεις με σύνδεσμο;
Δεν είναι μυστικό ότι τα κοινωνικά δίκτυα γενικά δεν βλέπουν με καλό μάτι τις αναρτήσεις με σύνδεσμο. Στόχος τους είναι να κρατήσουν τους χρήστες εντός πλατφόρμας με ενδιαφέρον περιεχόμενο, όσο περισσότερο γίνεται, έτσι ώστε να τους στοχεύσουν με όσες περισσότερες διαφημίσεις μπορούν.
Πλατφόρμες όπως το facebook είχαν τεράστιο μερίδιο διανομής περιεχομένου σε ιστοσελίδες, οι οποίες παλαιότερα είχαν σαν μοναδικό ουσιαστικό κανάλι εισόδου τα αποτελέσματα αναζήτησης της google. Όσο το facebook είχε μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, και οι επιχειρήσεις δεν ήταν τόσες πολλές μέσα στην πλατφόρμα, αυτό το μοντέλο λειτουργούσε.
Αυτό είχε φυσικά σαν αποτέλεσμα πολλοί κλάδοι να «κακομάθουν», αναδημοσιεύοντας απλά πληθώρα άρθρων στο facebook μαζεύοντας ουσιαστικά δωρεάν κίνηση στον ιστότοπό τους.
Το μοντέλο αυτό πλέον δεν λειτουργεί, και αυτό μπορούμε να διαπιστώσουμε άμεσα από το transparency report, με σημαντικό εύρημα να αποτελεί το ότι το 83% των προβολών δεν είχαν σύνδεσμο, έναντι των 16% που είχαν σύνδεσμο. Σημαντική διευκρίνηση είναι πως όταν μία ανάρτηση περιέχει μέσα της της σύνδεσμο ή και περισσότερους συνδέσμους, η πλατφόρμα την θεωρεί “linked post”.
Ποιες κινήσεις θα μας αποφέρουν περισσότερη απήχηση;
Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν για να επανακτήσεις την οργανική απήχηση, και να ενισχύσεις τη παρουσία του brand σου στο facebook;
Πρέπει να:
✅ Αλλάξουμε τη στρατηγική και τους στόχους της σελίδας μας. Αντί για βασική πηγή κίνησης/κλικς, να την μετατρέψουμε σε μία πηγή “top of mind awareness”. Να μείνουμε δηλαδή σχετικοί με το κόσμο μας
✅ Να προσφέρουμε ουσιαστική αξία με διαφόρους τύπου περιεχομένου. Αντί να έχουμε εμμονή με συνδέσμους και κλικς, να μοιραζόμαστε αναρτήσεις που βοηθούν τον ιδανικό μας πελάτη
✅ Να χτίσουμε τη κοινότητά μας, ή να αλληλεπιδράσουμε με έτοιμες κοινότητες, δηλαδή facebook groups. Επενδύοντας στο community building/management δε θα αποκτήσουμε απλά περισσότερη απήχηση, αλλά brandloyalists και advocates.
✅ Να ενθαρρύνουμε τον ιδανικό μας πελάτη να μοιράσει το περιεχόμενο μας – ή να χρησιμοποιήσουμε δικό του περιεχόμενο με την άδειά του. Το μυαλό του χρήστη είναι πλέον εκπαιδευμένο να ξεχωρίζει το «στημένο», επαγγελματικό περιεχόμενο.
Το να μοιράσεις αυθεντικές εμπειρίες και υλικό, ή ακόμα καλύτερα το να κινητοποιήσεις το κόσμο να το κάνει απευθείας από τον προσωπικό του λογαριασμό, θα λειτουργήσει πολύ αποτελεσματικά.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε και το μικρό «hack» για την οργανική απήχηση σε μία σελίδα που είχα μοιραστεί παλαιότερα και αφορά πρακτικά πολλά από τα παραπάνω σημεία που ανέφερα.
Η οργανική απήχηση των σελίδων facebook μπορεί να έχει μειωθεί σε υπερθετικό βαθμό τα τελευταία χρόνια, αλλά η δημιουργία και συντήρηση μιας ζωηρής παρουσίας στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
Αν θες να μάθεις πως θα θέσεις γερές βάσεις και για την παρουσία σου στο Instagram, διαβάστε και το άρθρο «Έτσι θα κατακτήσετε τον αλγόριθμο του Instagram».
Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου:
- 📎Linkedin: Angelos Perlegkas
- 🎙️ClubHouse: @policymaker
- 🐦Twitter: @The_Policymaker
- 📱Instagram: @angelosperlegkas