Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Θες να μάθεις πώς σερβίρει περιεχόμενο στους χρήστες το Instagram και πώς θα αυξήσεις τη δική σου απήχηση; Είσαι στο κατάλληλο άρθρο.

Ξεκινώντας, να επισημάνω ότι το Instagram ενσωματώνει μια ποικιλία από αλγορίθμους, ο καθένας εξατομικευμένος για να βελτιστοποιήσει και να προσωποποιήσει την εμπειρία κάθε χρήστη στην εφαρμογή.

Είτε πρόκειται για το Feed, τα Stories, το Explore και τα Instagram Reels, κάθε ενότητα λειτουργεί με έναν μοναδικό αλγόριθμο που διαμορφώνεται από συγκεκριμένους στόχους:

  • Το Instagram Feed έχει ως στόχο να σε κρατάει ενήμερομε το πιο δημοφιλές περιεχόμενο.
  • Τα Instagram Reels έχουν ως στόχο να σε διασκεδάσουν/ψυχαγωγήσουν
  • Το Instagram Explore έχει ως στόχο να σε βοηθήσει να ανακαλύψεις νέα πράγματα.

Στην αρχή του καλοκαιριού του 2023, ο CEO του Instagram Adam Mosseri, μας έδωσε μια πιο λεπτομερή ματιά σε αυτούς τους αλγορίθμους με ιδιαίτερη έμφαση στο πώς κατατάσσεται το περιεχόμενο.

Ας αναλύσουμε αυτές τις αλλαγές όπως μας τις ανακοίνωσε επισήμως η πλατφόρμα, για ερμηνεύσουμε πώς θα τους εκμεταλλευτούμε…

Instagram Stories: Πώς σερβίρει περιεχόμενο ο αλγόριθμος τους;

Οι ιστορίες προσφέρουν μια πλατφόρμα για τους χρήστες να μοιραστούν καθημερινές στιγμές και να αναπτύξουν πιο στενή σχέση με τα άτομα και τα ενδιαφέροντα που αγαπούν.

Ο αλγόριθμος του Instagram προβλέπει το ενδιαφέρον που μπορεί να έχεις για μία ιστορία βασισμένο στην πιθανότητα να την ανοίξεις, να αντιδράσεις ή να απαντήσεις σε αυτή.

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Τα σημαντικότερα σήματα που λαμβάνει υπόψιν ο αλγόριθμος περιλαμβάνουν:

  1. Το ιστορικό προβολής ιστοριών που έχεις με τον δημιουργό
  2. Το ιστορικό αλληλεπίδρασης με τον δημιουργό
  3. Τη σχέση σου με τον δημιουργό (όπως το αν ανταλλάσσετε DMs)

Τι κρατάμε για τις ιστορίες:

 Οι ιστορίες ΔΕΝ είναι το μέρος για να μας ανακαλύψει ο κόσμος, αλλά για να συσφίξουμε τις σχέσεις με το κοινό μας.

Για να βελτιστοποιήσεις την απήχηση των ιστοριών, επικεντρώσου στη δημιουργία πραγματικής σύνδεσης με το κοινό σου.

Η απόδοση των ιστοριών σου εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το επίπεδο της σύνδεσης και της αλληλεπίδρασης που έχεις με τους ακολούθους σου.

Instagram Feed: Πώς διαλέγει τι περιεχόμενο θα σερβίρει ο αλγόριθμος;

Το Feed του Instagram είναι μια εξατομικευμένη μίξη περιεχομένου από λογαριασμούς που ακολουθείς καθώς και από εκείνους που μπορεί να σε ενδιαφέρουν (το «προτεινόμενο περιεχόμενο»).

Περιλαμβάνει περιεχόμενο σε φορμάτ βίντεο, φωτογραφίες, carousels και διαφημίσεις, το οποίο όπως θα δούμε, μπορεί να δουν οι ακόλουθοί μας, αλλά να καταλήξει και σε νέους χρήστες, μέσω των hashtags, των «προτεινόμενων δημοσιεύσεων», αλλά και της καρτέλας explore (όπως θα δούμε στη συνέχεια).

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Ο αλγόριθμος σερβίρει περιεχόμενο λαμβάνοντας υπόψιν τις πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις που μπορεί να σε ενδιαφέρουν, βασισμένες στις αλληλεπιδράσεις σου, καταλαβαίνοντας μάλιστα ποιο είδος φορμάτ μπορεί να σου αρέσει περισσότερο!

Το Instagram προσπαθεί να προβλέψει αν θα:

  • Αρέσει η δημοσίευση
  • Σχολιάσεις
  • Την μοιραστείς
  • Την αποθηκεύσεις
  • Καταναλώσεις όλο το περιεχόμενο (χρόνος παρακολούθησης)
  • Θα μπεις στο προφίλ του δημιουργού

Αυτές οι προβλέψεις βασίζονται σε σήματα τα οποία έχουν να κάνουν με

  1. το ιστορικό των αλληλεπιδράσεών σου,
  2. τις πληροφορίες της δημοσίευσης
  3. τη δραστηριότητα άλλων χρηστών στη δημοσίευση

Τι κρατάμε για το Feed:

Δημοσίευσε περιεχόμενο που ενθαρρύνει τους ακολούθους σου να αλληλοεπιδράσουν με την ανάρτηση, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απαντήσουν, να σχολιάσουν ή να κάνουν share/save τις δημοσιεύσεις σου.

Δώσε βάση στο περιεχόμενο που ανεβάζεις σύμφωνα με το τι ενδιαφέρει τους ακολούθους σου, και τι συναισθήματα και δράσεις αυτό θα προκαλέσει.

Μην ανεβάζεις απλά για να ανεβάσεις κάτι, μελέτησέ το πρώτα!

Instagram Reels: Πώς σερβίρει τα βίντεο η καρτέλα/ροή;

Το Instagram επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στα βίντεο Reels, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να δημιουργήσουν και να παρακολουθήσουν περισσότερο περιεχόμενο σε βίντεο.

Όπως το TikTok, έτσι και τα Reels επιβραβεύουν τη δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση με έναν ξεχωριστό, σύγχρονο αλγόριθμο προτάσεων.

Αυτό που ξεχωρίζει την καρτέλα των Reels είναι πως ο αλγόριθμος σερβίρει κατά κύριο λόγο φρέσκο περιεχόμενο στους χρήστες, βοηθώντας έτσι τους λογαριασμούς με τα πιο ενδιαφέρονται βίντεο να αναπτυχθούν οργανικά!

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Οι προβλέψεις που κάνει ο αλγόριθμος για να σου σερβίρει βίντεο είναι:

  • Αν θα δεις όλο το βίντεο
  • Το βίντεο να σου αρέσει βάση των προτιμήσεών σου
  • Να μοιραστείς το βίντεο
  • Να σχολιάσεις
  • Να πατήσεις το audio

Τα κύρια σήματα που καθορίζουν αυτές τις προβλέψεις είναι:

  1. Η δραστηριότητά σου
  2. Εάν έχεις αλληλοεπιδράσει ξανά με το δημιουργό
  3. Πληροφορίες για το reel αυτό όπως δημοφιλία και περιεχόμενο
  4. Πληροφορίες για το δημιουργό όπως αριθμός ακολουθών και βαθμός αλληλεπίδρασης

Πώς θα εκτοξεύσεις την απήχησή σου με τα Reels:

Τα βίντεο Reels απαιτούν δημιουργικότητα και άμεση αλληλεπίδραση από τους χρήστες.

Επομένως, επικεντρώσου στη δημιουργία περιεχομένου που θα κρατήσει τους χρήστες να παρακολουθούν έως το τέλος του βίντεο (ή να το δουν πολλές φορές αν είναι μικρό), και να αλληλοεπιδράσουν μαζί του.

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα να ενσωματώσεις τεχνικές storytelling στο βίντεο, και να ζητάς από τους θεατές να κάνουν μια δράση (call to action) στο τέλος, όπως πχ. κάνοντας μια ερώτηση.

Απόφυγε αυτές τις παγίδες όταν φτιάχνεις Reels!

Η πλατφόρμα ΜΕΙΩΝΕΙ την ορατότητα ορισμένων Reels όταν εντοπίζει συγκεκριμένα πράγματα όπως:

  1. Χαμηλή ανάλυση βίντεο
  2. Υδατογραφήματα
  3. Πάρα πολύ κείμενο μέσα στο βίντεο
  4. Μη πρωτότυπο περιεχόμενο

Αν θες να μεγιστοποιήσεις την απήχηση των Reels σου και να προκαλέσεις virality, ακολούθησε τις προτάσεις μου παραπάνω αποφεύγοντας τα 4 αυτά προβληματικά σημεία!

Αποκωδικοποιώντας τον Αλγόριθμο του Explore

Η καρτέλα «Explore» έχει ως στόχο να σε βοηθήσει να ανακαλύψεις νέο περιεχόμενο (διαφόρων φορμάτ) από λογαριασμούς που δεν ακολουθείς (και αντίστοιχα να σε ανακαλύψουν).

Ο αλγόριθμος καθορίζει ένα σύνολο αναρτήσεων και τις ταξινομεί βάσει του εκτιμώμενου επιπέδου ενδιαφέροντος για το υλικό σου, όπως στο Feed και στα Stories.

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Τα κρισιμότερα σήματα που καθορίζουν την επιλογή των προτάσεων περιλαμβάνουν:

  1. Πληροφορίες για την ανάρτηση: Αυτές περιλαμβάνουν δείκτες δημοτικότητας, όπως τα like, τα σχόλια, τα shares και τα saves. Αυτοί οι δείκτες έχουν σημαντικότερο ρόλο στο Explore από ότι στο Feed.
  2. Η δραστηριότητά σου στο Explore: Οι προηγούμενες αλληλεπιδράσεις στο Explore βοηθούν να προσαρμοστεί περιεχόμενο παρόμοιο με αυτό που ήδη σου αρέσει.
  3. Η ιστορία της αλληλεπίδρασής σου με τον δημιουργό (αν είχατε).
  4. Πληροφορίες για τον δημιουργό: Η αλληλεπίδραση που έχει ο κόσμος με το δημιουργό τις τελευταίες εβδομάδες

Πώς θα πάρουν μια θέση οι αναρτήσεις σου στο explore χρηστών;

Η συνταγή εδώ δεν αλλάζει σε σχέση με ό,τι έχουμε δει στο Feed, ωστόσο θα πούμε ότι μετράνε αρκετά και οι σχέσεις σας με άλλους λογαριασμούς.

Αν έχεις συνάψει σχέσεις με άλλους μεγαλύτερους λογαριασμούς που μπορούν να σε μοιράσουν στο κοινό τους, θα αποκτήσεις μια δυναμική που μπορεί να σε εντάξει στην καρτέλα explore.

Πώς δουλεύει η αναζήτηση (search) στο Instagram

Σε μία αναλυτικότατη ενημέρωση η εταιρία θέλησε να ξεκαθαρίσει πως λειτουργεί η καρτέλα της αναζήτησης, για να σας βοηθήσει να οργανώσετε το περιεχόμενό σας με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να σας ανακαλύψουν πιο εύκολα!

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Όταν αναζητάς λοιπόν κάτι, ο αλγόριθμος σε σερβίρει αποτελέσματα σύμφωνα με:

  • Τι βάζειςστην αναζήτηση: Αναμφίβολα οι λέξεις που ψάχνετε αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο. Ο αλγόριθμος ψάχνει τα σχετικά usernames, bios, captions, hashtags και τοποθεσίες
  • Τη δραστηριότητά σου: Λογαριασμούς που ακολουθείς, αναρτήσεις που είδες καθώς και πώς έχεις διαδραστεί με αυτά στο παρελθόν.
  • Σήματα σχετικά με τις αναρτήσεις: Όταν υπάρχουν πολλά αποτελέσματα, ο αλγόριθμος ξεχωρίζει τα πιο trending ή τα πιο σημαντικά βάσει των υπολοίπων signals.

Πώς θα εμφανίζεσαι ΕΣΥ στην αναζήτηση;

Με αυτούς τους τρόπους θα αυξήσεις τις πιθανότητες να βγαίνετε ψηλά για συγκεκριμένες αναζητήσεις:

  • Χρησιμοποίησε τα σωστά keywords στο όνομα και το username: Όπως είδαμε το text είναι το κυριότερο στοιχείο στην αναζήτηση, συνεπώς συμπεριέλαβε τα πιο ισχυρά, στοιχεία του brand σας οπωσδήποτε εκεί!
  • Συμπεριέλαβε τα σχετικά keywords, αλλά και την τοποθεσία σου στο bio: Τα keywords που σε ενδιαφέρουν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο bio, και το ίδιο ισχύει και για την τοποθεσία σου αν η επιχείρησή σου έχει φυσικό location!
  • Βάλε τις λέξεις κλειδιά και τα σωστά hashtags ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, όχι σε σχόλια:

Για να εμφανιστεί η ανάρτησή σου στην αναζήτηση, τοποθέτησε τα keywords και τα hashtags εκεί, ΟΧΙ στα σχόλια!

Αυτά ήταν τα λόγια του Adam Mosseri, Head of Instagram, οπότε τέλος τα hashtags στο πρώτο σχόλιο!

Τέλος, μη ξεχνάς να “ντύνεις” τις εικόνες και τα βίντεο που ανεβάζεις από εδώ και πέρα με σχετικό alt text.

Γενικότερα, είναι ξεκάθαρο πως και στο facebook/instagram marketing οφείλουμε να “κλέψουμε” μερικά όπλα από την φαρέτρα των SEO specialists!

Τι ισχύει για τα Recommendation Guidelines;

Οι Οδηγίες Προτάσεων του Instagram ελέγχουν το περιεχόμενο που προτείνεται σε μέρη όπως το Explore, τα Reels, το Search και οι Προτεινόμενες Δημοσιεύσεις.

Αυτές οι οδηγίες λειτουργούν για να φιλτράρουν πιθανώς ευαίσθητο ή προσβλητικό περιεχόμενο, δημιουργώντας ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες.

Με πάνω από το 30% των αναρτήσεων να είναι προτεινόμενες στο μέσο Feed, τότε συνειδητοποιούμε πόσο σημαντικό είναι οι αναρτήσεις σου να ακολουθούν τα Recommendation Guidelines!

Τι ισχύει για το Shadow Ban στο Instagram;

Το φαινόμενο της “απόκρυψης” στο Instagram συχνά παρεξηγείται, με κάποιους να θεωρούν ότι το Instagram πρόθεση του είναι να περιορίσει την εμβέλεια ορισμένου περιεχομένου.

Ωστόσο, ο σκοπός του Instagram είναι να βελτιώσει την εμβέλεια των δημιουργών, όχι να την περιορίσει. Ο Adam Mosseri διέψευσε λοιπόν τον δημοφιλή μύθο γύρω από την απόκρυψη περιεχομένου.

Αλγόριθμος Instagram 2023: Αυτά είναι τα Μυστικά του για να Εκτοξεύσεις🚀 το Reach σου (2023)

Αντιμετωπίζοντας αυτές τις ανησυχίες, το Instagram έχει αυξήσει τη διαφάνεια μέσω χαρακτηριστικών όπως η Κατάσταση Λογαριασμού, η οποία βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν την επιλεξιμότητα του περιεχομένου τους για προτάσεις και παρέχει τη δυνατότητα αναίρεσης των αποφάσεων.

Ποιες είναι οι προτάσεις του Adam Mosseri;

Αν και ο Mosseri αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, προτείνει μερικές στρατηγικές που φαίνεται να λειτουργούν:

  • Εξερεύνησε νέο περιεχόμενο
  • Εξέτασε τα δεδομένα (insights) για να κατανοήσεις τι λειτουργεί
  • Συνεργάσου με άλλους δημιουργούς (πχ. με το collaborator feature)
  • Επικεντρώσου στο πρωτότυπο περιεχόμενο

Οι τελευταίες δύο προτάσεις είναι ζωτικής σημασίας. Το Instagram έχει ως στόχο να ξεχωρίζει ανάμεσα σε δημιουργούς πρωτότυπου περιεχομένου και συλλέκτες περιεχομένου (μοιράζουν ήδη υπάρχον περιεχόμενο), ανταμείβοντας τους πρώτους με μεγαλύτερη εμβέλεια.

Η συνεργασία με άλλες σελίδες παρόμοιου μεγέθους και ακροατηρίων, ιδιαίτερα μέσω collaborative reels, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την ανάπτυξή σου, ειδικά όταν συνδυάζεται με υψηλής ποιότητας πρωτότυπο περιεχόμενο.

Λογικό, αν σκεφτείς πως έχειςτην ευκαιρία να εμφανιστείτε στους ακολούθους ενός άλλου λογαριασμού, αλλά και να σε προτείνει ο αλγόριθμος σε φρέσκο κόσμο μέσα από το Reels tab!

Το συμπέρασμα;

Το να κατανοήσεις πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσετε την εμπειρία σου και να φτάσεις σε μεγαλύτερο κοινό.

Ανάπτυξε περιεχόμενο που προωθεί την αλληλεπίδραση, ενθάρρυνε τους χρήστες να αναλάβουν δράση, και διατήρησε την επαφή με το κοινό σου.

Αυτή είναι σε μία γραμμή η μαγική συνταγή!

Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου: