New Facebook Pages Experience: Το δοκίμασα και ξεροκατάπια…

New Facebook Pages Experience: Το δοκίμασα και ξεροκατάπια…

Η «Νέα Εμπειρία Σελίδων» αλλάζει τη φιλοσοφία διαχείρισης και πίστεψε με, θα σε ξενίσει…

Η ανακοίνωση είχε γίνει μήνες πριν με την αλλαγή που τράβηξε το ενδιαφέρον να είναι η κατάργηση των likes στις σελίδες και η μετατροπή τους σε «follows».

Ωστόσο η πραγματικότητα έχει ως εξής: με την επερχόμενη αλλαγή, όποιος θέλει να διαχειριστεί τη σελίδα του μέσω του standard facebook app, θα κάνει ολικό «switch» στον λογαριασμό σελίδας που τον ενδιαφέρει — σαν να κάνει login σε άλλο account, με δικά του updates και ειδοποιήσεις!

Οδηγός Νέων Σελίδων

Αυτό σκοπό έχει να μειώσει τη σύγχυση διαχείρισης σελίδων μέσω του facebook.com και την εμπειρία στο mobile app. Έτσι θα μπορείς να είσαι πιο αποτελεσματικός, ειδικά αν διαχειρίζεσαι ένα συγκεκριμένο brand μέσα από web ή mobile, καθώς η «εμπειρία» χρήσης θα είναι ακριβώς η ίδια είτε για προσωπικό προφίλ, είτε για σελίδα.

Η νέα εμπειρία Σελίδων προσφέρει στα δημόσια πρόσωπα, τις επιχειρήσεις και άλλους χρήστες που θέλουν να δημιουργήσουν ένα κοινό και να συνδεθούν με αυτό, έναν τρόπο για να διαχειρίζονται την επαγγελματική παρουσία τους στο Facebook.

Όταν μεταβαίνετε στη νέα εμπειρία Σελίδων, το σύνολο του περιεχομένου σας, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιεύσεων, των φωτογραφιών, των βίντεο, των ιστοριών και των ομάδων στις οποίες η Σελίδα σας είναι διαχειριστής, μετακινείται στη νέα Σελίδα σας. Ακόμη, όλοι οι ακόλουθοι της Σελίδας σας μεταφέρονται στη νέα Σελίδα. Αν η Σελίδα σας έχει μπλε σήμα επαλήθευσης, θα μεταφερθεί στη νέα Σελίδα.

Νέο interface στο facebook mobile app και νέες επιλογές feed!

· Εύκολη εναλλαγή και πλοήγηση ανάμεσα στη δημόσια Σελίδα και το ατομικό προφίλ. Μπορείτε να διαχειρίζεστε τη Σελίδα και το προφίλ σας ξεχωριστά.

· Απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις με άλλα δημόσια πρόσωπα, επωνυμίες και χρήστες μέσω πρόσβασης στις Ενημερώσεις.

· Οι Ενημερώσεις της νέας Σελίδας σας θα είναι ξεχωριστές από το προφίλ σας.

· Αξιοποιήσιμα στατιστικά και συναφέστερες ειδοποιήσεις.

· Ανανεωμένα εργαλεία διαχείρισης Σελίδας. Μπορείτε να εκχωρήσετε σε άλλα άτομα πλήρη έλεγχο (κοινή ιδιοκτησία) ή μερική πρόσβαση στη Σελίδα σας, προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαχείρισή της.

Το interface στο facebook desktop web

Το μεγαλύτερο θέμα που προκύπτει είναι ότι με την «μερική» και την «πλήρη» πρόσβαση στις σελίδες δημιουργείται μεγαλύτερη σύγχυση, τριβή και εμπόδια στη καθημερινότητα των social media managers, ειδικά κατά το μεταβατικό στάδιο. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η Facebook:

Αν έχετε μεταβεί στη νέα εμπειρία Σελίδων, μπορείτε να δώσετε σε έμπιστα άτομα μερική πρόσβαση στη Σελίδα σας, προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαχείρισή της. Αυτά τα άτομα δεν μπορούν να μεταβούν στη νέα Σελίδα στο Facebook, όμως μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλα εργαλεία του Facebook για να διαχειριστούν τις λειτουργίες στις οποίες τους δίνετε πρόσβαση.

Αν χρησιμοποιείτε κινητό, μπορείτε να διαχειριστείτε τη νέα Σελίδα από εδώ:

· Εφαρμογή Facebook Business Suite για κινητά

· Εφαρμογή Creator Studio για κινητά

Αν χρησιμοποιείτε υπολογιστή, μπορείτε να διαχειριστείτε τη νέα Σελίδα από εδώ:

· Creator Studio

· Facebook Business Suite

· Business Manager

Δίνοντας access στο New Pages Experience μέσω Business Manager (2021)

Τα άτομα που θα επιλέξετε να τους δώσετε μερική πρόσβαση στη Νέα Σελίδα σας μπορούν να διαχειριστούν τα εξής:

· Περιεχόμενο: Δημιουργία, διαχείριση ή διαγραφή δημοσιεύσεων, ιστοριών κ.ά.

· Μηνύματα: Αποστολή απευθείας μηνυμάτων και απάντηση σε αυτά με το όνομα της Σελίδας, καθώς και χρήση άλλων λειτουργιών των Εισερχομένων.

· Δραστηριότητα κοινότητας: Έλεγχος σχολίων και απάντηση σε αυτά, αφαίρεση ανεπιθύμητου περιεχομένου και αναφορά δραστηριότητας στη Σελίδα κ.ά.

· Διαφημίσεις: Δημιουργία, διαχείριση και διαγραφή διαφημίσεων, καθώς και άλλες εργασίες που σχετίζονται με τις διαφημίσεις.

· Στατιστικά: Προβολή μετρήσεων για την απόδοση της Σελίδας, του περιεχομένου, των διαφημίσεων και άλλων παραμέτρων.

New Facebook Pages Experience > Page Access (Ρόλοι Διαχείρισης)

Αντίστοιχα, για τα άτομα που έχουν πλήρη πρόσβαση στη Νέα Σελίδα, έχουν έλεγχο σε:

· Ρυθμίσεις: Διαχείριση και επεξεργασία όλων των ρυθμίσεων, όπως π.χ. των πληροφοριών της Σελίδας, και διαγραφή της Σελίδας.

· Δικαιώματα: Εκχώρηση ή/και αφαίρεση ελέγχου της Σελίδας ή συνδεδεμένου λογαριασμού Instagram σε άλλα άτομα, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με πλήρη έλεγχο.

· Περιεχόμενο: Δημιουργία, διαχείριση ή διαγραφή περιεχομένου από τη Σελίδα, π.χ. δημοσιεύσεων, ιστοριών κ.ά.

· Μηνύματα: Αποστολή απευθείας μηνυμάτων και απάντηση σε μηνύματα με το όνομα της Σελίδας στα Εισερχόμενα.

· Σχόλια: Απάντηση σε σχόλια που έχουν γίνει στη Σελίδα, και επεξεργασία ή διαγραφή των σχολίων που έχει κάνει η Σελίδα.

· Συνδεδεμένοι λογαριασμοί: Προσθήκη, διαχείριση ή αφαίρεση συνδεδεμένων λογαριασμών, π.χ. λογαριασμών Instagram.

· Διαφημίσεις: Δημιουργία, διαχείριση και διαγραφή διαφημίσεων.

· Στατιστικά: Χρήση των στατιστικών στοιχείων για τη Σελίδα, τις δημοσιεύσεις και τις διαφημίσεις για την ανάλυση της απόδοσης της Σελίδας.

· Εκδηλώσεις: Δημιουργία, επεξεργασία και διαγραφή εκδηλώσεων από τη Σελίδα.

· Αφαίρεση και αποκλεισμός: Αφαίρεση ή αποκλεισμός ατόμων από τη Σελίδα.

· Μερική πρόσβαση: Εκχώρηση ή αφαίρεση δικαιωμάτων πρόσβασης από τρίτα άτομα που συμμετέχουν στη διαχείριση της νέας Σελίδας σας.

Όπως θα δείτε στις εικόνες, πλήρη πρόσβαση παίρνεις μόνο σαν προσωπικό προφίλ μέσα στις επιλογές της σελίδας. Που σημαίνει ότι ένας manager θα πρέπει να έχει πλήρη πρόσβαση σαν προσωπικό προφίλ για να πειράξει βασικά πράγματα σε μια σελίδα, όπως πχ. το about section, καθώς δε θα έχει πλήρη δικαιώματα αν είναι admin/moderator μέσω business manager!

Δε θέλω καν να φανταστώ τι έχει να γίνει με τις διασυνδέσεις Facebook-Instagram και τα διαχειριστικά ή τεχνικά προβλήματα που θα προκύψουν, αφού τα συστήματα της εταιρίας είναι (notoriously) αναξιόπιστα.

Αξίζει πάντως να αναφερθεί πως προς το παρόν υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις switch back σε classic pages, αλλά τι νόημα έχει, αφού αναπόφευκτα θα μεταβούμε όλοι στη νέα πλατφόρμα.

Δυστυχώς, η παραπάνω επιλογή μας αποχαιρετά με το massive rollout των new page experiences (Ιούλιος 2022), και θα πρέπει από ότι φαίνεται να μάθουμε να ζούμε με αυτές…

Επίσης, μπορεί να σε τρελάνουν τα notifications στο κεντρικό σου προφίλ! Ωστόσο μπορείς να τα σιγάσεις.

Το πρώτο πράγμα που θα προσέξεις με την αλλαγή είναι πως οι ειδοποιήσεις των νέων προφίλ-σελίδων θα σκάνε και στο προσωπικό σου προφίλ.

ΤΡΟΜΟΣ!

Σε περίπτωση που δε θες κάτι τέτοιο όταν διαχειρίζεσαι πολλές σελίδες πελατών, πρέπει να πας από το facebook app στο κινητό μέσα στο προφίλ, στις ρυθμίσεις του λογαριασμού, και να βρεις την καρτέλα ειδοποιήσεις.

Από εκεί απενεργοποιείς τις ειδοποιήσεις (χωρίς να τις επηρεάζει για τους άλλους admins).

Η νέα σελίδα στο desktop και οι ρυθμίσεις (Manage Page)

Επίσης προωθεί (άκομψα) τη μετάβαση στα διαφορετικά επαγγελματικά εργαλεία που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας (Business Suite, Creator Studio, Ads app), καθώς και να αυξήσει την ασφάλεια και το επίπεδο ελέγχου στις σελίδες.

Δυστυχώς, τουλάχιστον μέχρι να γίνει η ολοκληρωτική μετάβαση και να συνηθίσουμε το νέο interface, ειδικά εμείς οι επαγγελματίες θα ταλαιπωρηθούμε (και άλλο). Θα είναι απαραίτητο να δομήσουμε τις πλάνο ενεργειών που θα απαιτούνται για πελάτες και συνεργάτες, ενώ ίσως χρειαστεί να εκπαιδεύσουμε (και να εκπαιδευτούμε) στη χρήση του Business Suite στο κινητό (και στο desktop σε όσους έχει ανοίξει ήδη).

Θεωρώ δεδομένο επίσης πως ο Social Media Manager πρέπει να εκπαιδεύεται στη χρήση του Business Manager και του Creator Studio, και να είναι φυσικά έτοιμος να επικοινωνήσει τη γνώση τους, καθώς και να κρίνει τι θα χρησιμοποιεί, πότε, και γιατί.

Adaptability in social media is key!

Ο κάθε επαγγελματίας των social λοιπόν θα πρέπει να προσπαθεί να εξελιχθεί σε Full Stack Social Media Marketer, στα πρότυπα των αντίστοιχου Full Stack Digital Marketer.

Η προσαρμογή στις νέες αλλαγές της πλατφόρμας Facebook είναι λοιπόν ένα καλό test drive για όλους μας.

Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου: