Η «Νέα Εμπειρία Σελίδων» αλλάζει τη φιλοσοφία διαχείρισης και πίστεψε με, θα σε ξενίσει…
Η ανακοίνωση είχε γίνει μήνες πριν με την αλλαγή που τράβηξε το ενδιαφέρον να είναι η κατάργηση των likes στις σελίδες και η μετατροπή τους σε «follows».
Ωστόσο η πραγματικότητα έχει ως εξής: με την επερχόμενη αλλαγή, όποιος θέλει να διαχειριστεί τη σελίδα του μέσω του standard facebook app, θα κάνει ολικό «switch» στον λογαριασμό σελίδας που τον ενδιαφέρει — σαν να κάνει login σε άλλο account, με δικά του updates και ειδοποιήσεις!
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;
Όταν επιλέγεις το λογαριασμό σελίδας που θες, όλο σου το feed και τα notifications πλέον αφορούν τη συγκεκριμένη επιλογή! Αυτό το το «switch» αφορά και το desktop web αλλά και το mobile app.
Αυτό σκοπό έχει να μειώσει τη σύγχυση διαχείρισης σελίδων μέσω του facebook.com και την εμπειρία στο mobile app. Έτσι θα μπορείς να είσαι πιο αποτελεσματικός, ειδικά αν διαχειρίζεσαι ένα συγκεκριμένο brand μέσα από web ή mobile, καθώς η «εμπειρία» χρήσης θα είναι ακριβώς η ίδια είτε για προσωπικό προφίλ, είτε για σελίδα.
Συγκεκριμένα, η εταιρία αναφέρει:
Η νέα εμπειρία Σελίδων προσφέρει στα δημόσια πρόσωπα, τις επιχειρήσεις και άλλους χρήστες που θέλουν να δημιουργήσουν ένα κοινό και να συνδεθούν με αυτό, έναν τρόπο για να διαχειρίζονται την επαγγελματική παρουσία τους στο Facebook.
Όταν μεταβαίνετε στη νέα εμπειρία Σελίδων, το σύνολο του περιεχομένου σας, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιεύσεων, των φωτογραφιών, των βίντεο, των ιστοριών και των ομάδων στις οποίες η Σελίδα σας είναι διαχειριστής, μετακινείται στη νέα Σελίδα σας. Ακόμη, όλοι οι ακόλουθοι της Σελίδας σας μεταφέρονται στη νέα Σελίδα. Αν η Σελίδα σας έχει μπλε σήμα επαλήθευσης, θα μεταφερθεί στη νέα Σελίδα.
Τι νέο υπάρχει για τις Σελίδες σε αυτήν την εμπειρία;
· Ανασχεδιασμένη διάταξη σελίδας που είναι πιο ξεκάθαρη και πιο πρακτική.
· Εύκολη εναλλαγή και πλοήγηση ανάμεσα στη δημόσια Σελίδα και το ατομικό προφίλ. Μπορείτε να διαχειρίζεστε τη Σελίδα και το προφίλ σας ξεχωριστά.
· Απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις με άλλα δημόσια πρόσωπα, επωνυμίες και χρήστες μέσω πρόσβασης στις Ενημερώσεις.
· Οι Ενημερώσεις της νέας Σελίδας σας θα είναι ξεχωριστές από το προφίλ σας.
· Αξιοποιήσιμα στατιστικά και συναφέστερες ειδοποιήσεις.
· Ανανεωμένα εργαλεία διαχείρισης Σελίδας. Μπορείτε να εκχωρήσετε σε άλλα άτομα πλήρη έλεγχο (κοινή ιδιοκτησία) ή μερική πρόσβαση στη Σελίδα σας, προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαχείρισή της.
Τι είναι η μερική και η πλήρης πρόσβαση στις σελίδες;
Επί της ουσίας αντικαθιστά τα «page roles», δηλαδή τους ρόλους διαχειριστών, και είναι ο νέος τρόπος να εξασφαλιστούν τα διαχειριστικά δικαιώματα σε μία σελίδα, με πιο διάφανο και ασφαλή τρόπο, σε διάφορα επίπεδα (και εργαλεία).
Το μεγαλύτερο θέμα που προκύπτει είναι ότι με την «μερική» και την «πλήρη» πρόσβαση στις σελίδες δημιουργείται μεγαλύτερη σύγχυση, τριβή και εμπόδια στη καθημερινότητα των social media managers, ειδικά κατά το μεταβατικό στάδιο. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η Facebook:
Αν έχετε μεταβεί στη νέα εμπειρία Σελίδων, μπορείτε να δώσετε σε έμπιστα άτομα μερική πρόσβαση στη Σελίδα σας, προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαχείρισή της. Αυτά τα άτομα δεν μπορούν να μεταβούν στη νέα Σελίδα στο Facebook, όμως μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλα εργαλεία του Facebook για να διαχειριστούν τις λειτουργίες στις οποίες τους δίνετε πρόσβαση.
Ποια είναι τα Εργαλεία αυτά:
Τα άτομα στα οποία δίνετε πρόσβαση στη νέα Σελίδα σας μπορούν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία για να τη διαχειριστούν.
Αν χρησιμοποιείτε κινητό, μπορείτε να διαχειριστείτε τη νέα Σελίδα από εδώ:
· Εφαρμογή Facebook Business Suite για κινητά
· Εφαρμογή Creator Studio για κινητά
Αν χρησιμοποιείτε υπολογιστή, μπορείτε να διαχειριστείτε τη νέα Σελίδα από εδώ:
· Creator Studio
· Facebook Business Suite
· Business Manager
Τα άτομα που θα επιλέξετε να τους δώσετε μερική πρόσβαση στη Νέα Σελίδα σας μπορούν να διαχειριστούν τα εξής:
· Περιεχόμενο: Δημιουργία, διαχείριση ή διαγραφή δημοσιεύσεων, ιστοριών κ.ά.
· Μηνύματα: Αποστολή απευθείας μηνυμάτων και απάντηση σε αυτά με το όνομα της Σελίδας, καθώς και χρήση άλλων λειτουργιών των Εισερχομένων.
· Δραστηριότητα κοινότητας: Έλεγχος σχολίων και απάντηση σε αυτά, αφαίρεση ανεπιθύμητου περιεχομένου και αναφορά δραστηριότητας στη Σελίδα κ.ά.
· Διαφημίσεις: Δημιουργία, διαχείριση και διαγραφή διαφημίσεων, καθώς και άλλες εργασίες που σχετίζονται με τις διαφημίσεις.
· Στατιστικά: Προβολή μετρήσεων για την απόδοση της Σελίδας, του περιεχομένου, των διαφημίσεων και άλλων παραμέτρων.
Αντίστοιχα, για τα άτομα που έχουν πλήρη πρόσβαση στη Νέα Σελίδα, έχουν έλεγχο σε:
· Ρυθμίσεις: Διαχείριση και επεξεργασία όλων των ρυθμίσεων, όπως π.χ. των πληροφοριών της Σελίδας, και διαγραφή της Σελίδας.
· Δικαιώματα: Εκχώρηση ή/και αφαίρεση ελέγχου της Σελίδας ή συνδεδεμένου λογαριασμού Instagram σε άλλα άτομα, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με πλήρη έλεγχο.
· Περιεχόμενο: Δημιουργία, διαχείριση ή διαγραφή περιεχομένου από τη Σελίδα, π.χ. δημοσιεύσεων, ιστοριών κ.ά.
· Μηνύματα: Αποστολή απευθείας μηνυμάτων και απάντηση σε μηνύματα με το όνομα της Σελίδας στα Εισερχόμενα.
· Σχόλια: Απάντηση σε σχόλια που έχουν γίνει στη Σελίδα, και επεξεργασία ή διαγραφή των σχολίων που έχει κάνει η Σελίδα.
· Συνδεδεμένοι λογαριασμοί: Προσθήκη, διαχείριση ή αφαίρεση συνδεδεμένων λογαριασμών, π.χ. λογαριασμών Instagram.
· Διαφημίσεις: Δημιουργία, διαχείριση και διαγραφή διαφημίσεων.
· Στατιστικά: Χρήση των στατιστικών στοιχείων για τη Σελίδα, τις δημοσιεύσεις και τις διαφημίσεις για την ανάλυση της απόδοσης της Σελίδας.
· Εκδηλώσεις: Δημιουργία, επεξεργασία και διαγραφή εκδηλώσεων από τη Σελίδα.
· Αφαίρεση και αποκλεισμός: Αφαίρεση ή αποκλεισμός ατόμων από τη Σελίδα.
· Μερική πρόσβαση: Εκχώρηση ή αφαίρεση δικαιωμάτων πρόσβασης από τρίτα άτομα που συμμετέχουν στη διαχείριση της νέας Σελίδας σας.
Τι προβλήματα προκύπτουν με τη Νέα Εμπειρία Σελίδων;
Καταρχάς αφήνουμε στην άκρη τα bugs και το work in progress (relationship status και gender σε business page info, really?!).
Όπως θα δείτε στις εικόνες, πλήρη πρόσβαση παίρνεις μόνο σαν προσωπικό προφίλ μέσα στις επιλογές της σελίδας. Που σημαίνει ότι ένας manager θα πρέπει να έχει πλήρη πρόσβαση σαν προσωπικό προφίλ για να πειράξει βασικά πράγματα σε μια σελίδα, όπως πχ. το about section, καθώς δε θα έχει πλήρη δικαιώματα αν είναι admin/moderator μέσω business manager!
Δε θέλω καν να φανταστώ τι έχει να γίνει με τις διασυνδέσεις Facebook-Instagram και τα διαχειριστικά ή τεχνικά προβλήματα που θα προκύψουν, αφού τα συστήματα της εταιρίας είναι (notoriously) αναξιόπιστα.
Αξίζει πάντως να αναφερθεί πως προς το παρόν υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις switch back σε classic pages, αλλά τι νόημα έχει, αφού αναπόφευκτα θα μεταβούμε όλοι στη νέα πλατφόρμα.
Δυστυχώς, η παραπάνω επιλογή μας αποχαιρετά με το massive rollout των new page experiences (Ιούλιος 2022), και θα πρέπει από ότι φαίνεται να μάθουμε να ζούμε με αυτές…
Επίσης, μπορεί να σε τρελάνουν τα notifications στο κεντρικό σου προφίλ! Ωστόσο μπορείς να τα σιγάσεις.
Το πρώτο πράγμα που θα προσέξεις με την αλλαγή είναι πως οι ειδοποιήσεις των νέων προφίλ-σελίδων θα σκάνε και στο προσωπικό σου προφίλ.
ΤΡΟΜΟΣ!
Σε περίπτωση που δε θες κάτι τέτοιο όταν διαχειρίζεσαι πολλές σελίδες πελατών, πρέπει να πας από το facebook app στο κινητό μέσα στο προφίλ, στις ρυθμίσεις του λογαριασμού, και να βρεις την καρτέλα ειδοποιήσεις.
Από εκεί απενεργοποιείς τις ειδοποιήσεις (χωρίς να τις επηρεάζει για τους άλλους admins).
Πώς να προετοιμαστώ για τη μετάβαση;
Η αλλαγή αυτή θεωρητικά επενδύει στο να διακρίνει τους απλούς χρήστες από τους επαγγελματίες, αφού βελτιστοποιεί την εμπειρία διαχείρισης σελίδων στο βασικό Facebook app (facebook.com, facebook mobile app), θέτοντας ταυτόχρονα κάποια όρια στη χρήση του.
Επίσης προωθεί (άκομψα) τη μετάβαση στα διαφορετικά επαγγελματικά εργαλεία που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας (Business Suite, Creator Studio, Ads app), καθώς και να αυξήσει την ασφάλεια και το επίπεδο ελέγχου στις σελίδες.
Δυστυχώς, τουλάχιστον μέχρι να γίνει η ολοκληρωτική μετάβαση και να συνηθίσουμε το νέο interface, ειδικά εμείς οι επαγγελματίες θα ταλαιπωρηθούμε (και άλλο). Θα είναι απαραίτητο να δομήσουμε τις πλάνο ενεργειών που θα απαιτούνται για πελάτες και συνεργάτες, ενώ ίσως χρειαστεί να εκπαιδεύσουμε (και να εκπαιδευτούμε) στη χρήση του Business Suite στο κινητό (και στο desktop σε όσους έχει ανοίξει ήδη).
Θεωρώ δεδομένο επίσης πως ο Social Media Manager πρέπει να εκπαιδεύεται στη χρήση του Business Manager και του Creator Studio, και να είναι φυσικά έτοιμος να επικοινωνήσει τη γνώση τους, καθώς και να κρίνει τι θα χρησιμοποιεί, πότε, και γιατί.
Ο Social Media Manager πέθανε, ζήτω ο Full Stack Social Media Marketer!
Το επάγγελμα του κλασικού Social Media Manager όπως τον είχαμε στο μυαλό μας έχει ξεπεραστεί προ πολλού. Είναι ξεκάθαρο ότι οι απαιτήσεις αυξάνονται, καθώς ο,τιδήποτε επηρεάζει την πλατφόρμα της Facebook θα επηρεάσει με μαθηματική ακρίβεια αργά ή γρήγορα όλα τα κοινωνικά δίκτυα.
Adaptability in social media is key!
Ο κάθε επαγγελματίας των social λοιπόν θα πρέπει να προσπαθεί να εξελιχθεί σε Full Stack Social Media Marketer, στα πρότυπα των αντίστοιχου Full Stack Digital Marketer.
Η προσαρμογή στις νέες αλλαγές της πλατφόρμας Facebook είναι λοιπόν ένα καλό test drive για όλους μας.
—
Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου:
- 📎Linkedin: Angelos Perlegkas
- 🎙️ClubHouse: @policymaker
- 🐦Twitter: @The_Policymaker
- 📱Instagram: @angelosperlegkas