Το Clubhouse είναι το νέο κοινωνικό δίκτυο-φαινόμενο που βασίζεται μόνο στη ζωντανή αναμετάδοση της φωνής.
Η εφαρμογή είναι τεχνολογικό “προϊόν” των lockdowns, αφού κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2020. Προς το παρόν μπορείς να γίνεις μέλος δωρεάν σε συσκευές iOS (iPhone, iPad) αλλά μόνο μέσω προσκλήσεων επαφών σου.
Με πυρήνα τη Silicon Valley, το app ξεκίνησε από μία ελίτ ομάδα 1500 χρηστών. Ωστόσο με τη δυναμική των προσκλήσεων και της πολύτιμης κοινότητας που έχτιζε, μεγάλωσε γρήγορα και πλέον απαριθμεί πάνω από 10 εκατομμύρια λήψεις στο app store.
Σε αυτό φυσικά συνέβαλαν και διασημότητες όπως οι Elon Musk, Drake, Mark Zuckerberg και Oprah Winfrey.
Πέρασα μια νύχτα με τους Έλληνες του Clubhouse🎙️… και κανείς δε κατάλαβε πως ήμουν Androidάς🤖!
Δες γιατί θα λατρέψεις το clubhouse
Πώς δουλεύει το Clubhouse;
Επί της ουσίας μεταφέρει την εμπειρία συνεδρίων και συναθροίσεων σε ένα διαδικτυακό δωμάτιο, όπου υπάρχουν συντονιστές, ομιλητές και ακροατήριο. Η εμπειρία είναι καθαρά ακουστική, και οι μόνες οπτικές απεικονίσεις είναι ο τίτλος του δωματίου και οι εικόνες προφίλ των συμμετεχόντων!
Εάν θες να ρωτήσεις κάτι τους ομιλητές ή να λάβεις μέρος ενεργά, απλά σηκώνεις το χέρι με το αντίστοιχο κουμπί και οι συντονιστές σου δίνουν το λόγο. Αυτή η άμεση δυνατότητα επαφής καθώς και το καθαρό interface της εφαρμογής αποτελούν τα δυνατότερά της σημεία σε μία εποχή που οι δια ζώσης συνεδρίες έχουν κοπεί μαχαίρι!
Τι γίνεται με το ελληνικό του κοινό;
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε η εμπορεύσιμη δυναμική ενός digital μέσου προσδιορίζεται από το κοινό του: Πουλάς μόδα; Τότε σίγουρα πρέπει να προβάλλεσαι στο Instagram! Μήπως θες να διαφημιστείς στη νέα γενιά; Οι influencers του youtube και του TikTok τότε θα είναι εξαιρετική περίπτωση προβολής των προϊόντων σου.
Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτά, ας πούμε δύο λόγια για το ελληνικό του κοινό:
- Είναι αποκλειστικά χρήστες συσκευών Apple που πιθανόν επιλέγουν και άλλα προϊόντα της
- Αποτελείται από τις γενιές X και Millenials, 25–55 ετών, άνετους με την τεχνολογία, συνδυάζουν εμπειρία, όρεξη και παραγωγικότητα, ενώ έχουν μεγάλο δίκτυο επαφών. Τέλος, διαλέγουν digital μέσα ήχου (podcasts, audiobooks)
- Μεγάλος μέρος του έρχεται από το Μάρκετινγκ: τον Ιανουάριο οι προσκλήσεις άρχισαν να διαδίδονται μεταξύ του κλάδου σε κοινωνικά μέσα, ενώ πολύ σύντομα ακολούθησαν και άτομα από το χώρο της τεχνολογίας, των startups και των επενδύσεων
Έχει προοπτικές για το ελληνικό ecommerce;
Αξίζει λοιπόν να επενδύσεις χρόνο στην εφαρμογή; Η εύκολη απάντηση είναι πως δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση σε διαφημίσεις μέσα στην πλατφόρμααφού άλλωστε το μέσο εξειδικεύεται στο networking.
Μπορούμε ωστόσο να επωφεληθούμε πρακτικά από τη δυναμική του:
- Διοργανώνονται εξαιρετικά δωμάτια κάθε εβδομάδα που αφορούν τον κλάδο και σίγουρα αξίζουν την προσοχή σου. Πάρε μέρος και απόκτησε εξειδικευμένες γνώσεις!
- Είσαι αποκλειστικός εισαγωγέας ενός brand; Έχεις ένα νέο e-shop; Δημιούργησε νέα, μικρά δωμάτια ενημέρωσης και δώσε λόγο στο κόσμο να τα τιμήσει! Μπορεί να αποκτήσεις έτσι τους πρώτους, αφοσιωμένους πελάτες που θέλουν να δοκιμάσουν κάτι νέο.
- Ο κάθε χρήστης έχει το προφίλ του όπου παρουσιάζει τη δουλειά του και συνδέεται με twitter/Instagram, ενώ δίνει περισσότερες πληροφορίες μέσα σε αυτό. Παρουσιάσου σε νέο κόσμο και αύξησε τα “dark social shares”, δηλαδή τα ιδιωτικά μηνύματα που μιλάνε για το brand σου!
- Ένας έξυπνος τρόπος να διαφημιστείς είναι χορηγώντας τα δωμάτια, όπως ακριβώς γίνεται σε δια ζώσης συνέδρια. Έχεις ένα νέο eshop με superfoods ελληνικής παραγωγής; Χορήγησε ένα εβδομαδιαίο δωμάτιο περί διατροφής και άσκησης!
Η μαγεία του Clubhouse είναι ότι είναι ένα νέο, καινοτόμο μέσο που ζητάει από εμάς να το ανακαλύψουμε, με πρόσφορο έδαφος για πειραματισμούς. Και μη ξεχνάς, η εφαρμογή θα ανοίξει και στους χρήστες Android τους προσεχείς μήνες.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε αρχικά στο newsletter “E-Commerce News: Το Newsletter για τα Ελληνικά e-shops” (από Smart Press S.A. — infocom.gr)
Καλή ακρόαση!
—
Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου:
- 📎Linkedin: Angelos Perlegkas
- 🎙️ClubHouse: @policymaker
- 🐦Twitter: @The_Policymaker
- 📱Instagram: @angelosperlegkas