Στο “Connect 2021” το πιο σημαντικό event της εταιρίας από την ίδρυση της, μάθαμε πώς θα υλοποιηθεί το όραμα του ιδρυτή της καθώς και ποιο είναι το νέο της όνομα.
Και εγένετο META♾️
Ξεκινώντας πρακτικά από το τέλος, έπειτα από μία σύντομη ιστορική αναδρομή, ο Ζουκ μας είπε πως πλέον η εταιρία χωρίζεται σε δύο διαφορετικά δομικά στοιχεία:
- Τα apps της: Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger, κτλ
- Τη Facebook Reality Labs με τα metaverse products/services, π.χ. την πλατφόρμα Horizon
Το νέο όνομα της εταιρίας θέλει να την εισάγει στη νέα της εποχή, σε αυτή δηλαδή όπου η εταιρία ωριμάζει και μεταμορφώνεται από μία απλή social media company, στην πρώτη corporation τεχνολογίας που επενδύει το μέλλον της στο metaverse.
Δηλαδή δε θα είναι αναγκαία η σύνδεση του λογαριασμού μας πχ. Στο facebook για την “είσοδό” μας στις υπηρεσίες του metaverse.
Αν και κάτι μου λέει πως στην πράξη θα οδηγηθούμε σε αυτές τις προϋποθέσεις.
Horizon: Η νέα πλατφόρμα!
Έτσι ονομάζεται η πλατφόρμα στην οποία θα δημιουργηθούν τα virtual spaces, όπως το “Home” και το “Workrooms”, και στην οποία θα μπορούν να χτίσουν ακόμα περισσότεροι δημιουργοί.
Επί της ουσίας πρόκειται για το αμιγώς Virtual Reality κομμάτι του metaverse, όπως το φαντάζεται η META, χωρίς ωστόσο το όραμα αυτό να περιορίζεται μόνο εκεί, αφού πάντα έχουμε και τις αντίστοιχες τεχνολογίες/υπηρεσίες σε AR.
Το πραγματικό όραμα τελικά είναι να δημιουργηθούν ανοικτές, mixed reality εμπειρίες για όλους, που θα περιλαμβάνουν το VR, το AR, και τον ψηφιακό κόσμο όπως το γνωρίζουμε τώρα, δημιουργώντας πραγματικές συνέργειες μεταξύ υπηρεσιών, ατόμων και επιχειρήσεων.
Τι θα γίνει με τις υποδομές και την τεχνολογία του metaverse;
Ο Μαρκ δήλωσε πως θέλει μέσα στην επόμενη δεκαετία να δραστηριοποιούνται πάνω από 1δις άτομα στο metaverse, και πως η θέληση του είναι η εταιρία να βοηθήσει στο χτίσιμο των υποδομών και του hardware, χωρίς να το περιορίζει.
Για αυτό το λόγο δεσμεύτηκε πως θα επενδύσουν δεκάδες δις σε συσκευές και υπηρεσίες, που θα παρέχονται αν όχι δωρεάν, τότε σίγουρα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ωστόσο μόλις ο στόχος αυτός επιτευχθεί, οι οικονομίες κλίμακας και η οικονομική δραστηριότητα που θα έχει αναπτυχθεί θα μπορεί να κάνει το metaverse να είναι self-sustainable.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για το μέλλον
Οι ανακοινώσεις και τα πράγματα που μοιράστηκε ο Ζουκ μπορούν να έχουν εξαιρετικά μεγάλο αντίκτυπο μέσα στην επόμενη δεκαετία. Τελικά η αλλαγή της ονομασίας φαίνεται να μην είναι ένα απλό rebranding, όπως ειπώθηκε περιπαικτικά.
Το μόνο σίγουρο είναι πως το μέλλον είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε, και η META έχει κάθε προσδοκία (και δύναμη) να πρωταγωνιστήσει σε αυτό.
Τέλος, μην αγνοήσεις την εξαιρετική συνέντευξη του Μαρκ Ζάκερμπερκ στο stratechery.com όπου αναλύει ακόμα περισσότερο το όραμα του.
ΥΓ: ΟΛΑ τα κανάλια της εταιρίας έχουν γυρίσει στο νέο logo/όνομα!
Θα χαρώ να συνδεθούμε και στa υπόλοιπα κανάλια μου:
- 📎Linkedin: Angelos Perlegkas
- 🎙️ClubHouse: @policymaker
- 🐦Twitter: @The_Policymaker
- 📱Instagram: @angelosperlegkas